dijous, 6 de desembre del 2018

Bon diaaa!!!!

L'altre dia el meu grup i jo varem fer la segona visita al CEIP Miquel Durán i Saurina, una de les coses que varem fer va ser entrevistar al professors, jo vaig entrevistar a la professora de segon de primaria, la qual va ser molt agradable amb mi i em va respondre a totes les preguntes sense cap problema.

Us deix la entrevista aqui, espero que vos agradiii!!

  1. En què és baseu per distribuir a els alumnes? Habla tenir una relació més propera amb l’alumne?
Quan fan desdoblament agafen nins i nines, que estiguin més o manco compensats, separen els nins i nines amb discapacitats i els nins i nines amb problemes de comportament, s’intenta que no estiguin tots junts. Maite diu que és com la mare de tots els nins, Diu que súper important tenir aquesta relació perquè els nins la veuen com un referent, Ella està totalment en contra de ser una postura autoritària pels nins, m’ho demostra amb dibuixos que demostren l’amor que tenen els nins per ella. De vegades els posa mots carinyosos com carinyo o amor, etc.
  1. Seguiu estrictament el temari o afegiu informació?
Ells es basen en projectes, diu que tot el que arriba de l’exterior ho treballen a l’aula, com propostes que fan els nens, per exemple gràcies a una notícia que va dur una nina sobre Júpiter varen començar el projecte de l’univers. Malgrat això sempre miran de que tot el que els arriba de fora sigui didàctic.
  1. Com aconseguiu mantenir i recuperar el control de l'aula?
Ella utilitza una tècnica que es diu ho esta fent molt bé i diu ho està fent  molt bé aquesta nina o aquest nen i així fa que tots els que tothom es calmi.
  1. Com afronteu tenir a un alumne sorollós?
Lo que mes li funciona és molt tajant amb segons quins nins, marca molts els límits.
  1. Com actueu davant un nen que està sol al pati?
Intentan fer assembles dins l’aula, per ensenyar als nins que cap nin s’ha de quedar tot sol. També si veuen que hi ha qualque nin tot sol miren de cercar un altre al que li diuen que aquest nen està tot sol i si ell vol jugar amb ell o si no cerquen altres nins i consegueixen que cap nin es quedi tot sol. Diu que amb els nens de la seva classe és molt fàcil perquè encara són molt petits i no exclouen a ningú.
  1. Com solucioneu els casos de bullying?
Per solucionar-ho intenten observar individualment al nin que està essent acosat i a l’acosador . També xerren amb els pares i intenten xerrar amb els nins per solucionar-ho.
  1. Com solucioneu els conflictes?
Xerrant amb els pares del nins, amb els nins i al final intenten que es duguin bé expliquen l’escola que fan està malament.

  1. Respons tots els dubtes al moment? O al final de la classe?
Maite respon tots els dubtes al moment.

  1. Com feu perquè els nens introvertits superin la seva timidesa sense que ho passin malament ?
Intenta empatizar amb ells. A ella lo que millor li va és donar-los carinyo perquè agafin confiança, fer-los seus perquè es puguin obrir una mica. A més a aquells nins que no participen els hi fa participar ella.
  1. Com calmaucalmeu als nens abans i després del pati?
Abans del pati berenen i escolten la música que els hi agrada i en tornar de classe fan diferents tècniques com relaxació, massatges, relaxació induïda, estiraments...Entre sessió i sessió fan un descans cerebral.
  1. L'ensenyament és la teva vocació?
Sí, ella va estudiar psicològica primer, perquè no sabia que estudiar i als 30 anys es va posar a estudiar magisteri, diu que és molt sacrificada aquesta professió però que li encanta.
  1. Quan hi ha un nen sol al pati, intervens?
Si, sempre intervenen per ajudar a que jugi amb altres nins.
  1. Amb quina frecuencia s'usen aparells electronics a classe?
En teoria diàriament però no tenen pissarra digital perquè està rompuda i la conselleria no els dona diners per canviar-la. No utilitzen ordinadors encara perquè són molt petits i és molt difícil controlar-los a tots empleant materials tan costosos.
  1. Quan hi ha dubtes es responen o es limiten a posposar - ho ?
Es responen sempre.

  1. Els envien deures per casa o prefereixen treballar dins l'aula?
Ella pensa que és molt important que se’n duguin deures a casa, perquè acaben a les 2.00 i tenen molta estona per fer-los.  A més, intenten que els deures siguin autònoms perquè els hi fagin tot sols. És molt important que tinguin deures diaris perquè agafin l’hàbit de fer feina i aprendre a ser responsables. Només els hi envien deures dos pics per setmana, per les regles que han donat noves. Però cada dia han de llegir deu minuts i fer cada dia tres sumes o tres restes.
  1. Com s'avalua?
Evaluen com s’evaluen tradicionalment amb exàmens i també amb la seva participació i les feines que fan a classe, a més també s’evaluen a si mateixos, també fan exàmens orals. No poden evaluar als nins individualment perquè no hi ha temps. Intenta mirar l’evolució de cada nin però si el nin no arriba als requisits no el pot passar de curs, malgrat allí millorat molt en comparació amb el principi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada